Damperli Kamyon/Kamyonet Kasa Projesi

Damper kasa projeleri, Araçların İmal, Tadil ve Montajı (AİTM) Yönetmeliği‘ne uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hidrolik sistem içeren üst yapı tadilatlarında 2006/42/AT Makine Emniyet Yönetmeliği kapsamında TSE’den CE uygunluk beyanı alınması zorunludur.

Proje onayının ardından, yetkili kurumlar aracılığıyla araç tescil işlemlerinin tamamlanması gerekmektedir.


Damper Kasa Projesi Süreci

1. Tadilat Öncesi Hazırlık

  • Aracın ve damper kasanın AİTM yönetmeliğine uygun olup olmadığı değerlendirilir.
  • Hidrolik sistem kullanılacaksa, TSE’den CE uygunluk belgesi alınır.
  • Yetkili mühendisler veya araç dönüşüm uzmanları ile teknik görüşmeler yapılır.

2. Tadilat ve Projelendirme

  • Tadilat işlemleri tamamlandıktan sonra araç, TSE Araç Kontrol Merkezi tarafından denetlenir.
  • Yetkili makine mühendisleri tarafından hazırlanan proje, TSE Araç Proje Müdürlüğü tarafından onaylanır.

3. Tescil ve Ruhsata İşleme

  • Araç TÜV-TÜRK tadilat muayenesine girer.
  • Muayene sonrası, noter aracılığıyla tescil işlemleri tamamlanır ve damper kasa ruhsata işlenir.

Damper Kasa Projesi İçin Gerekli Evraklar

  • Aracın tescil belgesi
  • Damper ve kasanın faturası
  • Aracın kasa ve boyut ölçüleri
  • Damper kilidinin videosu (kontrol amaçlı)
  • Damper tertibatına ait CE belgesi

Damper Kasa Çeşitleri

Damper kasa projeleri iki ana gruba ayrılır:

1. Kaya Tipi Damper Kasa

  • Büyük kapasiteli kamyonlara monte edilir.
  • Taş ocakları ve baraj inşaatlarında kullanılır.
  • Darbeye dayanıklı kalın saclardan üretilir.
  • Ağır malzeme taşıma kapasitesine sahiptir.

2. Normal Tip Damper Kasa

  • Orta büyüklükteki kamyonlara monte edilir.
  • Daha küçük hacimli malzemelerin taşınması için uygundur.
  • Genellikle 3-5 m³ hacmindedir.

Damper Kasa Projesi Teknik Özellikleri

  1. Taban sacı en az 5 mm, yan saclar 4 mm, siperlik sacları 3 mm olmalıdır.
  2. Yastık olarak kullanılan profiller, 50 cm aralıklarla ve en az NPU 6,5 ölçüsünde olmalıdır.
  3. Malzeme akışını engellememek için taban sacı en fazla 4 parçadan oluşmalıdır.
  4. Yan saclarda deformasyonu önlemek için U profilleri veya özel takviye profilleri kullanılmalıdır.
  5. Şoför kabinini koruyacak şekilde siperlik bulunmalıdır.
  6. Arka kapak, üstten ve alttan açılabilecek şekilde tasarlanmalıdır.
  7. Kapağın alt kısımdan açılması için kilit düzeneği şoför kabininden kumandalı veya otomatik olmalıdır.
  8. Damper kasasının ölçüleri, Karayolları Trafik Tüzüğüne uygun şekilde projelendirilmelidir.

Sonuç

Damper kasa projeleri, teknik yönetmeliklere uygun olarak planlanmalı, yetkili mühendisler tarafından hazırlanmalı ve resmi kurumlarca onaylanmalıdır.

Uzman ekip tarafından hazırlanan projeler ile süreci hızlı ve sorunsuz tamamlayabilirsiniz.